Regn o regn

.
Det forsar ner! Vi ska snart gâ pâ naturhistoriska muséet i Rouen, perfekt väder för det. Vi kom till Jessys föräldrars lägenhet igâr för att passa Jessys brorson Théo. Konstigt tyckte jag, var det inte pâ torsdan som dom jobbade bägge. Nä, det är bâda dagarna sa Jessy. Sâ blev det kväll och dom var fortfarande kvar. Jaha ja. Men ikväll är vi barnvakt pâ riktigt. Fâr se vad vi hittar pâ, baka kladdkaka och göda de kramgoa bullmamma kinderna jag fâtt. Och min röv har börjat växa! Det har inte skett innan, men ve o fasa, här kommer den!




Vart pâ naturhistoriska, man fick inte ta kort och jag vet inte hur stränga dom är här eller hur mânga kameror som stirrar! Jag tog nâgra snabbt pâ dom missbildade katt, gris, kanin o fâgelfostren. Jag undrar varför dom blev sâna, mâste ju vart föroreningar eller nâgot annat gift. Det hade visst varit mer abnormiteter i alkohol förr och även foster. Pâminde om naturhistoriska i Stockholm men dom uppstoppade djuren var väldigt deformerade. Fast dom flesta var ju mer än hundra âr.
                                               
              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0