Kusinträffen 12e Juli


Laurance(kusin) & Alaine(syster) | Jennie & Vincent(bror) | Dorian & Jessy

Dagen började med att jag gjorde en stor spenatpaj hemma hos Jessys föräldrar. Sugen som fan var jag, saftig och fin paj. Jessys mamma âkte och handlade, sâ vi väntade pâ henne och Théo för att äta innan vi âkte till festen. Ett antal timmar senare sa Jessys far att vi inte skulle vänta pâ dom. Dâ hade mitt blodsocker sjunkit sâ förbannat att när linserna kokat klart och blivit förtärda snurrade hela världa. Jaja. Vi hoppade in i vanen och tog med Théo ocksâ, hans far skulle träffa honom i Mathonville där kusintrâffen skulle hâllas. Vi âker, kör ut pâ motorvâgen, vanen gâr som vanligt. Ptt, ptrrr, ptt...Nähe, det gjorde den visst inte. Oljemätarn helt plötsligt pâ noll och motorn hâller verkligen pâ att dö. Vi är 500 meter frân en rastplats och allt dör. Det är uppförsbacke och det är svârt att parkera intill kanten men Jessy lyckas. Théo snappar upp att polisen kan komma och förstorar upp det hela. Babblar nervöst. Vattenmätarn visar pâ 90 grader men det sjunker snabbt. Jessy försöker starta men inget händer. För tag i Dom som kommer med Laure en knapp timme senare och bogserar oss dom resterande 500 meterna. ¨Där, pâ rastplatsen, fâr vi lämna allt. Packar snabbt en vâska med extrakläder och tar med den amt vi köpt och gjort till festen. En lyckad start pâ kvällen.
Fortsättningen därimot blev lyckad. Jag börjar med att baka tvâ av dom berömda bärkakorna, hallon och röda vinbär blandat. Sen blandas inte bara bär. Vodka, öl, whisky, vin och absint och vilken ordning vet ingen.
Det dukas upp till lângbord, det blir potatismos bönor och kött som kusinen Dorian fixat till. Och min fina paj! Och sen kakorna som efterrätt. Redan här har kriget mellan mej och Jessys sattyg till bror börjat som kommer urarta rejält.
Det blev vattenkrig mellan honom och mej, ett jävla liv. Sen gav jag visst honom en lite för hârd snyting, för hade sâg inte för glad ut. Jag, absintglad i sinn, gav inte upp utan gav mej pâ Jessys kompis Damien som är 2 meter och biffig. Jag har ont i armbâgen än. Vet i fan vad som hände, men jag mâste slâtt i sâ in i helvete. Helt svullen i flera dar och helt blâ. Tror det t.o.m är en spricka.
Somnade i soffan o vaknade vid 8, full och jävlig. Dansade lite och youtubade tills jag la mej i ett tält o sov lite till. Suberb afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0