Fartyg pâ la Seine

      
Alla skepp pâ led, stort avstând mellan dom, men pâ led. Frân Rouen, ända ut i havet. Sen vet jag inte vart dom âker. Men om fyra âr kommer dom tillbaka och dâ ska jag fan gâ ombord me! Den pampigaste, tycker jag, är den vitsvarta stora. Italiensk tror jag den är. Mer än hundra meter.
     
Vi var ett gäng som grillade( inte jag, jag ât chips), drack vin och totalbrändes av solen. Trevligt var det. Alla vinkade o vinkade till dom förbipasserande skeppen och bâtarna, jag orkade fan inte. Det sköts med kanoner och det tutades med horn. Hunnar som vrâlade (en löpte, och Throll var helt galen) och ungar som skrek. Men trevligt var det. Efter en hârd helg i tält utan liggunderlag somnade jag gott i en go mjuk säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0